Новий 2023 рік у Барському ліцеї №2 розпочався новими активними формами методичної роботи. 05 січня відбувся воркшоп на тему «Формувальне оцінювання: виклики та перспективи. Критерії оцінювання: обізнаність, доступність, результативність».
Воркшоп – це формат методичного заходу, під час якого учасники інтенсивно навчаються нових методик, прийомів, статегій, а також підходів до організації освітнього процесу, одразу ж застосовуючи їх на практиці для формування певних навичок. Переваги такого формату навчання:
– економія часу, оскільки учасники отримують знання в процесі практичної діяльності;
– учасники активно взаємодіють з тренером і між собою;
– підвищується запам’ятовування інформації.
Захід організований і проведений заступниками директора з навчально-виховної роботи Романяк Л.Г. та Баланюк Л.П.
Під час воркшопу розглядалися такі проблемні питання:
– Які виклики ставить перед сучасним учителем формувальне оцінювання?
– Чи потрібне формувальне оцінювання в старших класах?
– Чи можуть паралельно співіснувати бальне і формувальне оцінювання і як їх поєднувати?
– Які плюси і мінуси формувального оцінювання в сучасній школі?
– Що дає формувальне оцінювання для педагога і для учня?
– Якими мають бути критерії оцінювання, щоб вони стали досяжними?
Вивчення проблемних питань сучасного оцінювання проводилося у формі активних методів і прийомів, які вже прижилися в Новій українській початковій школі і поступово входять в освітній процес основної школи. Це вправи «Очікування», «Точка зору», емпатійні прийоми, «Стіна слів», «Ментальна карта», «Займи позицію» та ін. Навчалися поєднувати критерії оцінювання і формувальне оцінювання шляхом діяльнісного підходу у вправі «Укладаємо класний контракт». Переконалися, наскільки важливо, щоб не педагог нав’язував свої критерії чи правила, а учні долучалися до їх створення, тільки тоді вони будуть дієвими.
Багато вчителів поділилися досвідом впровадження різних прийомів формувального оцінювання, також тренери запропонували деякі інструменти такого виду оцінювання.
Природньо, що під час спілкування виникали різні точки зору щодо впровадження формувального оцінювання в старших класах – від ентузіазму, довіри цьому явищу до скептичного сприйняття. Проте щодо впровадження в практику сучасної школи формувального оцінювання сьогодні мова йде не про те, бути чи не бути, а як саме.